Ιλιάδα και Οδύσσεια – με τον Χρήστο Τσαγγάλη
Η πρώτη σειρά διαλέξεων από τις συνολικά τέσσερις αφιερωμένη στην “Ομηρική ποίηση: Ιλιάδα και Οδύσσεια” στοχεύει σε μια συνολική και διεισδυτική παρουσίαση των ομηρικών επών, τα οποία αποτελούν ιδρυτικά κείμενα της δυτικής λογοτεχνίας.
Ομήρου Οδύσσεια – Ραψωδίες Α – Ε
Ο μέγας ραψωδός Όμηρος, μας κληροδότησε το κυριώτερο έργο της ελληνικής πρακτικής βιοθεωρίας. Οὗτος ὁ ποιητής … ἀληθῶς τὴν Ἑλλάδα πεπαίδευκεν (Πλάτων). Στην Αρχαία Αθήνα η εκπαίδευση των νέων βασιζόταν στην ανάγνωση και την ερμηνεία του Ομήρου.
Ομήρου Οδύσσεια – Ραψωδίες Ε – Ω
Ο μέγας ραψωδός Όμηρος, μας κληροδότησε το κυριώτερο έργο της ελληνικής πρακτικής βιοθεωρίας. Οὗτος ὁ ποιητής … ἀληθῶς τὴν Ἑλλάδα πεπαίδευκεν (Πλάτων). Στην Αρχαία Αθήνα η εκπαίδευση των νέων βασιζόταν στην ανάγνωση και την ερμηνεία του Ομήρου.
Στωική Φιλοσοφία
Καθήκον του ανθρώπου είναι να θέσει τον εαυτό του σε αρμονία με το Σύμπαν, το οποίο, ως λογικό και αγαθό, τού μεταφέρει τις ιδιότητές του. Με το να βλάπτει κανείς τους άλλους για το υποτιθέμενο ατομικό του συμφέρον, υπονομεύει κατ’ ουσίαν την ίδια του την φύση.
Φιλοσοφικά Πορτρέτα
με τον Δημοσθένη Δαββέτα
Ετυμολογία: Μέρος Α’
Η Ετυμολογία ενεργοποιεί την αγχίνοια όλων και βοηθά στην ορθότερη αντίληψη του αρχαίου ελληνικού λόγου και πολιτισμού. Με αυτόν τον τρόπο, η κατανόηση των αρχαίων κειμένων γίνεται απλούστερη και πληρέστερη.
Ετυμολογία: Μέρος Β’
Η Ετυμολογία ενεργοποιεί την αγχίνοια όλων και βοηθά στην ορθότερη αντίληψη του αρχαίου ελληνικού λόγου και πολιτισμού. Με αυτόν τον τρόπο, η κατανόηση των αρχαίων κειμένων γίνεται απλούστερη και πληρέστερη.
Αρχαίο Δράμα και Ομιλία
Το αρχαίο δράμα προήλθε από τις θρησκευτικές τελετές που γίνονταν προς τιμήν του θεού Διονύσου, κατά την διάρκεια των οποίων οι πιστοί χόρευαν και τραγουδούσαν τραγούδια που σχετίζονταν με την ζωή και την δράση του θεού.